اخبار امنیتی عراق/

شناسایی گروه وابسته به داعش در بعقوبه/افزایش تلفات انفجار بغداد به 47 کشته و زخمی

شناسایی گروه وابسته به داعش در بعقوبه/افزایش تلفات انفجار بغداد به 47 کشته و زخمی

شناسایی گروه وابسته به داعش در بعقوبه، افزایش تلفات انفجار بغداد به 47 کشته و زخمی و انفجار در تکریت از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در خیابان الاطباء در مرکز تکریت منفجر شد، بر اثر این انفجار یک نیروی پلیس کشته و 6 نفر از جمله 4 نیروی پلیس زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه نیروهای امنیتی عراق یک شبکه مسلح وابسته به گروه داعش را در شمال بعقوبه شناسایی و اعضای آن را بازداشت کردند.

"حسین الشهرستانی" معاون نخست وزیر عراق نیز اظهار داشت که دولت صدها کامیون حامل مواد غذایی و دارویی و سوخت به استان الانبار ارسال کرده است تا در اختیار شهروندان این استان قرار گیرد.

پایگاه خبری المسله نیز به نقل از یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین گزارش داد: بر اثر حوادث امنیتی مختلف در استان صلاح الدین 10 نیروی امنیتی عراق کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.

روسیا الیوم نیز به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داد که تلفات انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه المثنی در غرب بغداد افزایش یافت. این انفجار تاکنون کشته شدن 22 نفر و زخمی شدن 25 تن دیگر را در پی داشته است.

این انفجار در محلی رخ داد که دولت عراق آن را افتتاح کرده بود تا نیروهای ارتش و پلیس که خواهان مبارزه با گروه داعش در استان الانبار هستند آمادگی خود را برای اعزام اعلام کنند. دولت فرودگاه المثنی را برای انتقال این داوطلبان در نظر گرفته بود چرا که احتمال خطر از طریق انتقال زمینی وجود داشت.

 

کد خبر 2211208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha